Немного о компьютере

Управление Ко-оп мультиплеером

New Cooperative Options in Grand Theft Auto

Multiplayer Co-op gives you the opportunity to complete your missions along with your gaming friends. You will also enjoy communicating with people you don’t even know or even drive around with your friend. This can be achieved very easily, by sharing the NPC and check the field ‘Share World with Players’ in the settings submenu. Multiplayer Co-op GTA 5 is the perfect way to share your experiences and the fun of the game.

Multiplayer Co-op Installation

The first step it is to install and ScriptHookVDotNet v2.4. Locate the downloaded folder and drag and drop all of its contents – of the client – into the zip located in the scripts folder. This is located in the GTA5 root folder. There is a chance that this file simply doesn’t exist in your given version. If this is the case, all you have to do is create one on your own.

Once Multiplayer Co-op, is properly installed, you can enter the game and press F9. Now the menu will be opened and you can connect to a server. Alternatively, if you wish to use Multiplayer Co-op GTA 5 in an offline version, you must alter your name in the folder named ‘GTACOOPSettings.xml’.

Host Your Very Own Server

Now with Multiplayer Co-op you can host your server. The procedure is very easy, as you can extract all of the server’s content literally anywhere you want. Then you can run the GTAServer.exe. Once the new file is being created, you can change anything you want like the name or the password.

Additional Server Scripting

Once you install Multiplayer Co-op GTA 5 to your PC, you can create additional gamemodes and filterscripts. Reference GTA server and inherit ServerScript. Now you can place the dll into the filterscripts and add them to the Settings folder. This is also another very simple procedure in order to guide you through the process of server scripting which will be essential during your team gaming.

Additional Tips You Must Know

It’s will not get you banned since it is totally irrelevant with your online mode. You must have in mind that there are certain technical limitations that are still in developing mode. Therefore, this might cause some synchronization issues that may develop some glitches.

However, these minor problems will not affect your gaming with your friends. This is a unique opportunity to enjoy Multiplayer Co-op GTA 5 with your fellow players for the very first time. This app will enable you to enjoy your gaming with your friends, share your strategy and make the most out of Grand Theft Auto.

If you are still skeptical about this new app or you don’t know how to install it, then perhaps these tips will help you out. Don’t waste another time playing on your own the most popular game ever. Install Multiplayer Co-op with these simple steps and create your own server, through which you can invite your friends into a team gaming night.


Информация по игре: Это не , а отдельный мультиплеер, созданный фанатами игры. В игре нет никаких миссий и тому подобного, вы сможете просто побегать с другом по игровому миру, NPC присутствуют.

Немного информации:
После закрытия FiveM все наработки были выложены в открытый доступ. Вот и народные умельцы не стали сидеть на месте и продолжили дело! Так и появилась модификация MultiFive , основанная на вышеупомянутом FiveM .

Подготовка к запуску:

Внимание! У вас нет прав для просмотра скрытого текста. Войдите или зарегистрируйтесь.


Запуск игры:
1. Запускаем , а затем MultiFive.exe от имени администратора и выбираем путь к дистрибутиву игры, включая саму папку с игрой.
2. У вас пойдет загрузка кэша клиента, загрузка будет автоматической, но можете скачать его вручную отсюда .
3. Создаем новый аккаунт Social Club или используем существующий.
4. В игре у вас потребует войти в аккаунт, можете использовать любой аккаунт, будь то или Social Club .

В игре:
Подключение:
Если нет списка серверов, то пользуемся способом ниже:
1. Качаем специальную утилиту: DirectConnectV3.zip
2. Перемещаем в папку мода с заменой файлов.
3. После этого в главном меню у вас появится строка с полем ввода для IP-адреса.

Зарубежные серверы:
Davedumas0’s server - 71.80.210.251
Real Life Roleplay Server - 67.167.182.85
SeniorCluckers Server - 45.32.78.203

Официальные европейские серверы:
High Performance European Server - 37.187.97.209:30122
The Surrogate European Server - 37.187.97.209:30120

Остальные:
High Performance European Server (TERMINAL 4) - 37.187.97.209:30124 (неофициальный сервер, запущенный на Терминале 4)
Казахстанский Временный Сервер - 95.56.122.168:4499

Создание сервера:
1. Качаем файлы сервера отсюда .
2. Распаковываем в любое место на компьютере.
3. Настраиваем с помощью файла citmp-server.yml .
4. Откройте порт 30120(TCP и UDP)
5. Запускайте через start.bat .

Установка модификаций и дополнений:
1. Создаем в корневой директории MultiFive папку с названием plugins .
2. Помещаем туда файлы только с разрешением .asi
3. Остальные файлы помещаем в папку Grand Theft Auto V .

Все дополнения активируются на клавиши верхней раскладки клавиатуры, то бишь F1, F2, F3, F4 и т.д.

P.S. Также все файлы дополнений рекомендуется поместить в папку с игрой GTA V .

Как поиграть с городом Vice City:
1. Скачиваем сам город: отсюда , текстуры высокого разрешения скачать можно отсюда .
2. Не обязательно! Создаем в папке с FiveM папку с названием UserMaps , после в папке UserMaps создаем еще одну папку с названием vc .
3. В архиве карта уже правильно запакована, вам нужно лишь скинуть все файлы из архива в папку с FiveM . 2 пункт является запасным и не обязательным.
4. Запускаем FiveM , перед выбором аккаунта сверните игру и запустите , разверните игру обратно, если игра не разворачивается, просто зайдите в FiveM заново.
5. Заходить в какой-либо аккаунт не нужно, в меню выбора аккаунта нажмите клавишу ~(тильда), откроется консоль. Введите туда данную команду и нажмите клавишу Enter:

Invoke-LevelLoad vc


P.S Никакого трафика в игре пока нет, для спавна машин используйте трейнер.

Примечания:

  • На данный момент работа клиента очень не стабильна, возможны систематические вылеты, бесконечный вход в аккаунт, отсутствие списка серверов. Пожалуйста, дождитесь выхода стабильного релиза.
  • Если не отображается список серверов, нажимайте Backspace пока он не появится.
  • Please consider donating to keep the master server up.

    Description
    Ever dreamed of a cooperative mode in a grand theft auto game? Well, now it"s a reality, sort of. You can complete missions with your friends, experience the joys of heisting with random people, or just drive around the interstate with your buddy.
    You can share your game"s NPCs by checking Share World With Players in the Settings submenu.
    Enter as passenger by pressing G and talk in chat by pressing T

    Installation
    1. Install ScriptHookV & ScriptHookVDotNet v2.4
    2. Drag & drop all the contents of the "client" folder in the zip into your scripts/ folder located in the GTA5 root folder. If it doesn"t exist, create one.
    3. Once in-game, press F9 to open the menu, and connect to a server.
    4. Note that if you are playing offline, you"ll need to change your name in in GTACOOPSettings.xml found in your scripts/ folder.

    Server hosting
    You can host your own server too! Just extract all contents of the server/ folder anywhere you want and run GTAServer.exe. A Settings.xml file will be created where you will be change a number of options, like the server name, password, or whether announce yourself to the master server list.
    Note that you need to port forward the specified UDP port.

    Server Side Scripting
    You can create filterscripts & gamemodes by referencing GTAServer and inheriting from ServerScript class. Then place your dll in the filterscripts or gamemodes folder, and add it to the Settings.xml file.
    You can find additional server scripts at http://www.gtampco-op.cf/gtaco-op/forums/

    Disclaimer
    This has nothing to do with the Online mode, so you will not get banned.
    Due to technical limitations and still being in development, the synchronization is not perfect, and some glitches may happen.

    Changelog
    -0.9
    -- Added clientside vehicle movement prediction. Note that it"s not smoothed out yet because of one pesky bug, but that will come soon.
    -- Optimized server.
    -- Removed debug options from Settings submenu as they were useless in non-internal builds.
    -- Misc bugfixes.
    -0.8.1
    -- Added an option to enable traffic
    -- Added player"s ping to the Active Players menu.
    -- Improved server"s performance
    -- Server browser won"t crash anymore. Instead it will spew an error and log it.
    -0.8
    -- Client: New improved chat.
    -- Client: Added automatic entity & blip cleanup after server disconnect.
    -- Client: Fixed synced vehicles launching with huge force.
    -- Client: Fixed vehicle carjacking causing the other player to possess your vehicle.
    -- Server: Added SendNotificationToPlayer/AllPlayers, SendPictureNotificationToPlayer, SetNativeCallOnDisconnectForPlayer, ToggleNightVisionForPlayer.
    -- Server: Renamed TeleportPlayer to SetPlayerPosition
    -- Server: Added Race gamemode.
    -- Server: Fixed OnPlayerConnect not being called.
    -0.7
    -- Client: Greatly improved vehicle syncronization, no more jiggle.
    -- Server: Any client with script version before 0.6 is now blocked to the servers.
    -- Client: fixed messaged gettings split incorrectly.
    -- Client: Fixed players disappearing when approaching them.
    -- Client: Fixed rare crash when opening Active Players
    -- Client: Server gamemode now shows up in the server browser.
    -- Cient: Server browser is now wider.
    -- Client: Fixed peds & blips not cleaning up properly after a server switch.

    0.6.1
    -- Client: fixed settings reading from the wrong place.
    -- Server: fixed filterscripts not working on gnu+linux.
    -- Server: fixed server sending wrong nickname information to clients.
    -- Server: changed master server announcement behaviour.
    -0.6
    -- Client: Display name & game name are now separate. You can change the display name in the Settings submenu.
    -- Server: You can disable display names and instead use game names. (players cannot change game names).
    -- Server: script infrastructure overhaul, now instead of using RemoteUniqueIdentifiers, you are provided with a Client object that has the player"s basic information. This breaks compatibility with older filterscripts.
    -- Server: OnPlayerConnect & OnPlayerDisconnect now have a boolean return value. Return false to silence the message.
    -- Server: you can get player"s game & co-op client versions.
    -- AdminTools: added /godmode to check whether a player is invulnerable. Added /countdown for fun.
    -- AdminTools: added extension methods for easy account management.
    -- Client: long messages are now split in half.
    -- Client: reason for disconnect notification.
    -- Misc bugfixes
    -- Note that this update may be incompatible with older servers.
    -0.5
    -- Client: Added player streaming.
    -- Client: Added parachute syncronization.
    -- Client: Improved (again) vehicle sync at high speeds
    -- Client: Horns are now time-accurate.
    -- Client: Fixed player list showing inaccurate positions.
    -- Client: you can now change language in the new chat.
    -- AdminTools: Added weather & time syncronization (commands /time and /weather)
    -- Server: Added SetNativeCallOnTickForPlayer, RecallNativeCallOnTickForPlayer.
    -- Server: Added LocalGamePlayerArgument
    -- Server: Gamemodes & filterscripts should be automatically unblocked.
    -0.4.1
    -- Fixed framerate issues.
    -- Fixed game model pool running out.
    -0.4
    -- Added vehicle modifications syncronization
    -- Added player clothes syncronization
    -- Added siren & horn synchronization
    -- Better vehicle sync on high speeds, if the vehicle is stuck change your Sync Mode to Teleport and back.
    -- Fixed numerous bugs
    -0.3
    -- Vehicle sync should be smoother now. You still can use the old one by changing Sync Mode in Settings.
    -- Added a player list to the main menu, along with their ping.
    -- Fixed some server bugs
    -- Added a default settings file for the server.
    -0.2
    -- Fixed issue that caused random desyncronizations.
    -- Added player names for blips on the map
    -- Fixed shooting not being syncronized properly when standing.

    All sourcecode is freely available at

    Multiplayer Co-op для GTA 5 - мечтали ли вы поиграть в одиночный режим GTA 5 вместе со своим другом? Теперь кооперативный режим игры стал реальным. Выполняйте миссии вместе с друзьями, либо со случайными людьми или просто наслаждайтесь открытым миром с другими игроками.

    КАК ИСПОЛЬЗОВАТЬ:
    • Один раз в игре, нажмите клавишу F9, чтобы открыть меню, и подключиться к серверу.
    • Для того чтобы подключится к конкретному серверу необходимо в соответствующих пунктах ввести необходимы данные:
      - Server IP: ip адрес сервара
      - Port: указать порт
      - Password: ввести пароль сервера
      - И для подключения выбрать предпоследний пункт меню
      - Connect
    • В пункте меню «Server Browser» можно подключится к уже существующим серверам.
    • Обратите внимание, что если вы играете в автономном режиме, вам потребуется изменить свое имя в файле GTACOOPSettings.xml, который можно найти в папке scripts.
    • В качестве пассажира, нажав G чтобы общаться в чате, нажав клавишу T

    СЕРВЕР

    Вы можете разместить свой собственный сервер! Просто распакуйте все содержимое папки server в любое удобное для вас место, и запустите GTAServer.exe. В файле Settings.xml вы можете менять ряд параметров, например имя сервера, пароль и т.д. Обратите внимание, что вам нужно перенести вперед заданный udp-порт.

    ЗАПУСК СКРИПТОВ НА СТОРОНЕ СЕРВЕРА

    Вы можете создать фильтрскрипты или добавлять моды на сервер. Вы можете найти дополнительные серверные скрипты на сайте http://gtampco-op.cf

    ОТКАЗ ОТ ОТВЕТСТВЕННОСТИ

    Мод не имеет ничего общего с онлайн режимом, поэтому Вы не получите бан. Из-за технических ограничений мод все еще находится в стадии развития, синхронизация не идеальна, возможны глюки.

    Похожие публикации